Uczniowie z Lelkowa zwiedzali Mazury
2014-06-17 14:32:05(ost. akt: 2014-06-17 14:43:33)
5 i 6 czerwca 2014r. grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum im. Orła Białego w Lelkowie pod opieką nauczycieli: I. Chojeckiej, A.Urawskiej i M.Kiebało uczestniczyła w wyjeździe do Mazurskiego Parku Krajobrazowego. Celem wyjazdu było zapoznanie dzieci z krajobrazem nizin, a w szczególności z pagórkowatym krajobrazem pojeziernym, występującymi tam roślinami i żyjącymi zwierzętami.
Pierwszego dnia odwiedziliśmy stację badawczą w Popielnie położoną nad jeziorem Śniardwy. Przewodnik oprowadził nas po muzeum, zapoznał z programem hodowli konika polskiego, oraz fermowej hodowli bobrów i zwierząt jeleniowatych. Przybliżył pracę związaną z ochroną przyrody. Uczniowie pod wrażeniem oglądali największe jezioro w Polsce- Śniardwy.
Kolejnym punktem programu była wizyta w zabytkowej wyłuszczarnia nasion w Rucianem- Nidzie należącej do Nadleśnictwa Maskulińskiego. Uczniowie poznali proces pozyskiwania nasion drzew iglastych. Tego samego dnia byliśmy jeszcze w Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w miejscowości Pranie, gdzie przewodnik w ciekawy sposób przybliżył dzieciom postać poety. Dużą atrakcją cieszył się rejs statkiem po jeziorze Nidzkim. Tam obserwowaliśmy gnieżdżące się na wyspie kormorany, pływające łabędzie, perkozy i łyski.
Drugiego dnia wycieczki odwiedziliśmy wieś Krutyń. Zwiedziliśmy muzeum oraz wzięliśmy udział w zajęciach terenowych na ścieżce przyrodniczej "Zakręt". Strażnik leśny, który nas oprowadzał , przybliżył wiedzę na temat form ochrony przyrody. Wyjaśniał m.in. różnicę między parkiem krajobrazowym a narodowym, opowiadał o ustanowionych pomnikach przyrody. W trakcie przejścia po terenie uczniowie mogli zaobserwować ciekawe formy drzew związane z ruchem roślin w kierunku światła (pomnik "Zakochana para"). Interesujące było jezioro dystroficzne z roślinnością torfową, gdzie zobaczyliśmy rosnącą rosiczkę.
Drugiego dnia wycieczki odwiedziliśmy wieś Krutyń. Zwiedziliśmy muzeum oraz wzięliśmy udział w zajęciach terenowych na ścieżce przyrodniczej "Zakręt". Strażnik leśny, który nas oprowadzał , przybliżył wiedzę na temat form ochrony przyrody. Wyjaśniał m.in. różnicę między parkiem krajobrazowym a narodowym, opowiadał o ustanowionych pomnikach przyrody. W trakcie przejścia po terenie uczniowie mogli zaobserwować ciekawe formy drzew związane z ruchem roślin w kierunku światła (pomnik "Zakochana para"). Interesujące było jezioro dystroficzne z roślinnością torfową, gdzie zobaczyliśmy rosnącą rosiczkę.
Po powrocie do szkoły nastąpiło podsumowanie wycieczki. Uczniowie opisywali swoje wrażenia w formie listu do koleżanki lub kolegi. Zapamiętali wiele szczegółów, którymi dzielili się z innymi na forum.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez