Wycieczka do Łeby

2017-06-06 17:43:07(ost. akt: 2017-06-06 17:45:39)

Autor zdjęcia: Irena Sołoducha

Grupa uczniów z Zespołu Szkół w Lelkowie uczestniczyła w trzydniowej wycieczce do Łeby, której jednym z celów było zaobserwowanie rzeźbotwórczej działalności wiatru i fal morskich.
Grupa uczniów z Zespołu Szkół w Lelkowie, pod opieką nauczycieli: Anny Urawskiej, Marka Kiebało i Stanisława Dworaka, uczestniczyła w trzydniowej wycieczce do Łeby. Celem wyjazdu było poznanie walorów turystycznych polskiego wybrzeża oraz zaobserwowanie rzeźbotwórczej działalności wiatru i fal morskich.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było Fokarium w Sarbsku, w którym zwiedziliśmy Oceanarium Prehistoryczne i Park Miniatur Latarni Morskich Polskiego Wybrzeża. Ciekawym punktem był pokaz karmienia i tresury fok.

W drugim dniu odbyliśmy wycieczkę kolejką turystyczną na wydmy ruchome do Słowińskiego Parku Narodowego. Uczniowie mogli zobaczyć prawdziwą nadmorską pustynię i docenić siłę wiatru w kształtowaniu krajobrazu wybrzeża. W drodze powrotnej do pensjonatu, zwiedziliśmy Muzeum Wyrzutni Rakiet. Przewodnik interesująco przedstawił nam historię tajnego, niemieckiego poligonu z lat 40-tych XX wieku, w którym testowano wyrzutnie i pociski rakietowe. Tego dnia na pewno wyjątkowym przeżyciem był rejs po największym zbiorniku przybrzeżnym i trzecim co do wielkości jeziorze w Polsce - Jeziorze Łebsko.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był Szymbark - wieś położona w sercu Kaszub. Dowiedzieliśmy się ciekawych i ważnych informacji o tym regionie, ale także zobaczyliśmy Dom stojący na głowie, Dom Sybiraka, najdłuższą deskę świata oraz Bunkier „Gryf Pomorski”.

Uczestnicy wyjazdu po raz kolejny docenili turystykę jako jedną z form spędzania wolnego czasu oraz wypoczynek w zdrowym klimacie wybrzeża.

Anna Urawska

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: IS

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

1. ryk #2261257 | 188.146.*.* 6 cze 2017 21:34

Ja doskonale pamietam takie wycieczki, więc nie piszcie, że: "jednym z celów było zaobserwowanie rzeźbotwórczej działalności wiatru i fal morskich". Falami, to zainteresowany był wuefista ale były to fale blond włosów polonistki. Po 21 - ej znikali gdzieś w otchłani internatu a my? A my interesowaliśmy się piorunochronami i kolejnością na nie wejścia aby wpiąć się na wyżyny rozkoszy w pokojach naszych dziewczyn. Za ekwipunek wyprawy służyły nam tanie wina i papierosy. Więc niech nikt nie pisze mi co jest celem tego typu wycieczek.